Masz chwilę zobacz to: do filmu nie ma nic ciekawego.
Auto Moto Serwis Channel
filmu od
07:02
czas w sekundach
31425
Tyle osób widziało
Partner serwisu
Nie ma nic obecnie - tu jest
4.775
ocena w skali 1-5
Wasze zdanie tu:
do Samochód Hamowanie silnikiem - Redukcja biegów - Zjazd ze wzniesienia
A to nie jest tak że jeśli jedziemy i redukujemy biegi to wtedy żeby
utrzymać obroty auto musi dotoczyć paliwo do tych obrotów? Ja np. zawsze z
górki jade na luzie chyba że warunki atmosferyczne na to nie pozwalają to
wtedy trzeba hamować silnikiem ;) Np. rozpędzam się do 70km/h dość
dynamicznie na połowie gazu zjeżdżam z górki i potem nawet jak mam pod
górke to przejeżdżam tak nawet ponad kilometr ;) Więc myślę że to spora
oszczędność ;) Ale jechać na luzie i katować heble to troszke się mija z
celem ;)
Właśnie jestem przed kursem na prawo jazdy i chociaż praktycznie nigdy nie
miałam do czynienia z samochodami to dzięki Panu zaczynam rozumieć o co w
tym wszystkim chodzi :) Dzięki wielkie! :)
Hehe, a ja wam powiem prawdę, nic nie zastąpi automatycznej skrzyni biegów
i elektroniki sterującej zmianą biegów!
Jeżdżę teraz Toyotą z manualem, jednak tęsknię za automatyczną skrzynią, bo
jazda w mieście to niespotykana wygoda, prawa ręka wolna, większa możliwość
skupienia na drodze, brak konieczności myślenia o sprzęgle, biegach,
obrotach, redukcji...
Nigdy więcej manualnej, tylko automat, oczywiście do jazdy w zatłoczonym
mieście.
że co? samochód pracuje ale nie pobiera paliwa? jakim cudem? mnie się
wydaje że jazda z redukowaniem biegów jest bardziej nieekonomiczna niż
jazda na luzie i tylko hamowanie bo przy redukcji wzrastają nam obroty wiec
spalanie się zwiększa, poza tym chyba tylko w górach jest sens z górki
hamować silnikiem w obawie o hamulce, w normalnych warunkach ( nie w
górach) nie ma raczej takich wzniesień że momentalnie by się hamulce
przegrzały ( chyba że jeździcie jakimiś szrotami) a teraz jeszcze sprawa
taka że np. ja mam automat, i nie mam opcji redukcji biegów, zostaje tylko
hamulec więc i nawet on musi starczyć do hamowania w górach więc bez
przesady że się przegrzeją tak szybko. A tak poza tematem, fajny filmik o
celince (w202) miałem kiedyś i przyznam że zarąbiste autko, też 1.8l ale
bez lpg, spalał 9-10l w mieście a mino dosyć wielkiej budy i nie dużego
silnika mułowaty nie był, teraz też mam merca ale w210, wiadomo nie to co
w202 szczególnie blacha ale też ma swoje plusy, silnik 2.3l też bez lpg,
jakoś mam sentyment do mietków, od początku od pierwszego auta mietek i tak
zostało, teraz szukam w220 :) pozdro
A ja mam nieco inne pytanie do Ciebie, czy mógłbyś nakręcić podobny filmik,
albo wypowiedzieć się jakoś dłużej na temat tego czy stojąc w korku,
czekając na zmianę świateł, itp. powinniśmy stać na 1 biegu z wciśniętym
sprzęgłem czy też wrzucić na luz, a bieg wrzucić dopiero przy ruszaniu? I
jak to wygląda od mechanicznej strony?
Ja mam takie pytanie czy ja dobrze robie jesli dojerzdzajac do krzyżówki
widzac czerwone swiatło z daleka zaczynam wytracac predkosc przy pomocy
cały czas wcisnietego sprzegła i pedału hamulca lekko go naciskajac żeby
hamował ,gaz puszczam i przy redukcji biegów to znaczy od konca 4,3,2, 1
oczywiscie cały czas mam właczony bieg bo wiem że samochód który jedzie na
luzie czyli ma wyłaczony bieg spala na tak zwany biegu jałowym
W starym "pasku" padł mi kiedyś sterownik od ABS-u i co trochę zaciskał mi
tylne szczęki. Jak jechałem bez hamowania silnikiem to tarcze się prawie
świeciły. Wracając tą samą trasą, wiedząc co się dzieje hamowałem prawie
tylko silnikiem i tarcze były dosłownie letnie. Więc warto.
Dla mnie akurat nic odkrywczego ale myślę że ten filmik można by
wykorzystać w szkoleniu kierowców w ośrodkach nauki jazdy bo wydaje mi się
że w większości to przez 30 godzin uczą parkować i zakręcać w bramach.
Pozdrawiam
Kapitalne tłumaczenie ! Tylko operator musi się ogarnąć
a ja bym chcial zeby ktos ogarniety w temacie wytlumaczyl dlaczego NIE
MOZNA redukować do 1. biegu? to lepiej krzywić wał ruszając z dwójki?
Ciekawe czy byłoby zainteresowanie urządzeniem w samochodzie, które
zmniejsza zużycie paliwa o około 1/3 na krótkich ( mniej więcej 4 km )
dojazdach do pracy i ułatwia rozruch silnika szczególnie zimą.
Dla osob co sie ucza jezdzic lub chca cos poprawic to dobry pomysł :) tak
jak np ja to wszystko wiem ale fajnie sobie posłuchać ps , ja np z 5 na 3
redukuje gdy trzeba szybko wyprzedzic z miedzygazem
Aha czyli tylko widziałes miniaturke, a filmu nie oglądałeś ;) nie ładnie ;P
Nie wiem gdzie takie bzdury słyszałeś ale od lat tak sie robi i nic sie nie
dzieje .... Zywiotność sie skróci ? o ile o 1000 km ;P W zimie nigdy na
ręczny sie auta nie zostawia, natomiast ręczny uzywa się cały rok. Jest u
mnie filmik na ten temat. No i nie masz obrotomierza w hyundaiu ??? i co w
związku z tym? do czego ci to potrzebne? po pracy silnika słyszysz cz jakie
ma obroty i czy dobrze czy xle zredukowałeś - jeżeli o to chodzi ;)
Automat jest bardziej delikatniejszy niz manula czy to starego typu czy
tip-tronic, DSG itp... Masz cos takiego jak np D-3-2 lub 1 nawet i to słuzy
do ograniczenia zmiany biegów przy podjeździe pod górke oraz podczas zjazdu
z niej... Jak D to zmienia w pełnym zakresie... dasz np. 2 to zmienia
pomiędzy 1 i 2 biegiem... Oczywiście szczerze to starsze skrzynie i ich
ciągłe wałkowanie/zmiany nie wpływaja korzystnie na nie. Do tego automat
może gorzej hamowac auto niz manual.
Co do redukcji o kilka biegów naraz. Redukowanie przy 180km/h z 6-ki, na
4-ke rozwali skrzynie, sprzegło, silnik, cokolwiek - nie ulega dyskusji.
Ale biorąc np na tapetę taką Octavkę III-ke 1.4 TSI wyposażoną seryjnie w
GSI (Gear Shift Indicator), który przy 70km/h zaleca jazdę na 6-ce celem
ecodrivingu, to przy wyprzedzaniu na bank zredukujesz OD RAZU conajmniej do
4-ki, bo 6-ce która jest nadbiegiem będziesz miał problem z wyprzedzeniem
byle cyklisty. To wszystko zależy od sytuacji na drodze.
No na miniaturce widziałem kierownicę a astra i zafira mają taką samą pozro
W lipcu końcem lipca. Kuzynka musi jeszcze nia objechać nad morze i wrócić
;) napisz na priw, albo maila ;) Auto ma 13 lat, krajowe ma zalety i wady
jak to eco-tec
a co do parkowania to slyszalem ze na biegu jak sie zostawia auto to pasek
rozrzadu dostaje po dupie i sie moze rociagac albo cos tam i ze sie skraca
jego zywotnosc i moze sie zerwac stad to moje pytanie. zima nie lubie
zostawiac auta na recznym bo czesto mi szczeki przymarzaly do bebna i
ciezko bylo ruszyc wgl i czasem sie spoznialem do szkoly :P a 2 sprawa. mam
hyundai accent x3 1,3 chyba ok 70PS ktory nie posiada obrotomierza a
przynajmniej moja wersja nie posiada... Ciag dalszy w 2 koment
Poruszyłeś temat zalet i wad eco teca. Jak to jest z tym spalaniem 0.7
litra oleju na 1000km? Jest to rzekomo wartość podawana przez instrukcje
serwisowe jako całkiem normalne zużycie oleju. Pozdrawiam.
Tak jest to rzekoma wartośc że tyle może spalić oleju do 0.7 na 1000km do
100.000 przebiegu.. Jedne brały 0.3 litra inne 0.5 litra a nie które
więcej... Po 100-150 tys przebiegu jak ktoś jeździ na dobrym ół syntetyku
top bankowo nawet do litra biorą. Im mniejsza pojemność eco-tecka tym
większe żużycie oleju. 1.0 eco-tec w Corsa B to ma litra na wejściu ;) Dzis
silniki sa pasowane luźno.Nissan QASHQAI 2.0 benzyna przy 30 tys km, brał
nam 1 litr na 1000km. W ASO że to norma.Eco-tec ma wadę i tyle
Dziękuje za odpowiedź, ja redukuję do jedynki, by nie zatrzymywać się przed
skrzyżowaniem, na którym nie mam pierwszeństwa, ale bardzo rzadko i w
granicach 20km/h. A jest to podyktowane tym, iż przy ruszaniu silnik
potrzebuje najwięcej paliwa.
To bardzo źle jeździsz Robert ;( silniki 1.3 sa słabe, stare i nie
polecam.... najseryjniej 1.5 16V - 90KM .... ;)
Pytanie odnośnie zwalniania na biegu z górki. Czy zwalnianie na dłuższym
dystansie z górki może wpłynąć na jakość tłoków i cylindrów? Mianowicie
jakieś zatarcia.
gdy hamuje silnikiem i wrzucam z 5 na 3 to powoli puszczam sprzeglo bez
gazu. to dobrze? moj kuzyn mechanik w ASO hondy w niemczech mowi ze
niedobrze to dla pierscieni i lepiej wydac 400zl za tarcze klocki bebny
szczeki niz wydawac na remont silnika 2x wiecej albo lepiej. co o tym
sadzisz? moj wozek jest z 99r pozdrawiam
Tak tylko musisz uważać żeby nie rozpędzać auta i n agle redukować
automatem !!! predkość musi być mala na początku. Najlepiej stajesz -
wrzucasz z D na np 3 lub 2 i ruszasz i jedziesz powoli, a hamulcem
dohamowywujesz tylko auto...
Filmik spoko na pewno wiele osób skorzysta. Uwaga ode mnie - zmień
operatora.
opel asta ? Czy zafira I
Witaj. co bys powidzial na temat parkowania samochodu na plaskiej drodze
tzn bez zadnych wzniesien itd tylko normalna droga i auto zostawione na 1
biegu bez hamulca recznego? jest to zdrowe dla samochodu silnika itd? a
drugie pytanko to odnosnie filmu. gdy np zjezdzam z gory moze z 10-15%
nachylenie i jade 70 na 5 biegu i zaczynam hamowac silnikiem poprzez
wrzucanie biegu 3 cos sie moze zepsuc? pozdrawiam
bo ja z każdej górki jeżdżę bez biegu . Dzieki za info w tej hondzie a ten
1.3?
Jak najbardziej parkowanie na biegu 1 lub wtecznym, bez hamulca ręcznego n
płaskiej drodze, szczególnie zimą ;) Czy zdrowe = tak i na pewno nic mu nie
bedzie a nawet lepiej . Z 70 z 5 na 3 mozna, byle nie obciążac silnika.
Przy tych 70 na 5 będziesz miał 1800-2000 obr, jak dasz na 3 bieg to będzie
3000-3500 w zalezności od silnika. w dieslu będzie jeszcze inaczej.... nie
mozna redukowac jadąc na niskich obrotach tak że nagle wskoczą wysokie
obroty, wtedy wszystko dostaje po dupie.
Jak redukujesz z 5 na 3 to ani nie szybko puszczasz ani nie powoli bo wtedy
dostaje po dupie wszystko.... Masz redukować jak ja na filmiku i wierz mi
od lat jeszcze nic sie nie stało a hamulce starczają na długo długo....
żadnych remontów silnika, jak się umie to zrobić. Zadnej filozofi tu nie ma
w tym wielkiej. Zapytaj kuzyna czy z górki jadąc zakrętami kilka km np w
Austri, albo u nas na południu tez będzie hamował hamulcami aż je spali i
zagotuje płyn ???? jak tak to powodzenia ....
Bo pierwszy bieg jest tak krótki że wrzucając go żeby nie rozpierniczyc
skrzyni w takim przecientnym aucie musił byś to robic poniżej 20 km/h... a
to jest bez sensu- auto już prawie stoi. Co in nego takie auta jak Lambo,
Ferrka, porsche którymi miałem okazje jeżdzić u Makaronów - tam jest
downshift redukcja z miedzy gazem do 1 biegu który trzyma do 100km/h nawet
i wiecej, ale to sportowe skrzynie a nie seria.... gdzie trybka są słabe a
1 bieg krótki i takie redukcje tylko zaszkodzą....
Dobry materiał pozdro
AAA Kamil dał dupy z aparatem wtedy. Kręcił i jednocześnie pisal smsy...
dlatego tak przechyliło ;)
",,, i to słuzy do ograniczenia zmiany biegów przy podjeździe pod
górkę..."- o tym piszę podręcznik ale o zjeździe z górki nie, więc dlatego
pytam.A pytam też dlatego że to testowałem i faktycznie bardzo słabo
hamuje. Testowałem pomiędzy 4 a 3 teraz pora przetestować 3 i 2 :-P Przy
ciężkim składzie hamulce zaraz do wymiany THX i lecę testować.
Zajebisty materiał :D
Kolego masz bardzo fajny kanał i sporo fajnej wiedzy przekazujesz ludziom,
ALE DSG to nie skrzynia automatyczna sensu stricto. DSG to skrzynia
zautomatyzowana. Inaczej się taką skrzynię użytkuje niż skrzynię z
przekładnią planetarną. Trwałość też jest inna DSG póki co dość awaryjne ;)
Okejka za astre ;)
Kawał dobrej roboty odwalasz tymi swoimi filmami. TVN Turbo może się
schować. Dzięki
Luz z górki zrzucać ??? nie rozumiem ? ;) z górki zjeżdżamy tylko i
wyłacznie na biegu, hamując silnikiem i do hamowywując lekko samochód przed
łukami lub gdy mimo to się zacznie rozpędzać hamulcem roboczym, Nigdy nie
wolno wam jechać na luzie z górki i hamować hamulcem zasadniczym !!! bo się
w końcu zabijecie ! Miałem kilka hond V i z kilkoma do czynienia. Silniki
tylko 1.5 16V, 1.6 16V i 1.6 Vti - tylko. Autka fajne, ale tył lubi gnić
jak w oplu... Kupić egzemplarz nie po wieś tjunie ;)
a no nie zauważyłem
Darkman :) . Co sadzisz o tym luzie czy opłaca z górki się go zrzucać ? :)
bo mam taki nawyk i jak auto wtedy spala ? I co się psuje po jeździe na
luzie? Ipytanko o honde V opowiesz mi cos o niej ? Jaki silnik twoja opinia
oraz na co zwrócić uwagę?
Czekam na odcinek o tylnonapędówkach. Fajnie by było jakbyście poruszyli
kwestie pokonywania zakrętów po deszczu, śniegu czy jak znajduje sie na
nich piasek. Czy to naprawde takie strasznie niebezpieczne, bo już tyle
negatywnych opinii słyszałem na ten temat że nie wiadomo co prawdą jest a
co zwykłym pierdoleniem ;)
WITAM - DZIS TVN ZGŁOSIŁ ROSZCZENIA I ZABLOKOWALI MOJE 3 FILMY ------ ZAKUP
KONTROLOWANY ------- z powody własnie uzycia tej nazwy i rzekomo tvn turbo
że gdzies tam sie pojawia... Nie wiem na h..... mi ich nazwa skoro mam 4 x
wiecej wyświetleń filmów niz oni swoich... filmy przeslę na nowo,
zmieniając po prostu nazwę, tytuł i huj wie co tam jeszcze.....
Moje pytanie- czemu nie wrzucać pierwszego biegu ? Jest to podyktowane tym,
iż jest on najbardziej używany ze wszystkich ?
Kiedy będziecie sprzedawać tę astrę? Bo właśnie jestem w trakcie poszukiwań
takiego modelu i jak można się z Tobą prywatnie skontaktować?
Źródło | Auto Moto Serwis Channel z Autos & Vehicles | lub zerknij tu nie mamy nic teraz.