wzgorza.pl - Samochód Hamowanie silnikiem - Redukcja biegów - Zjazd ze wzniesienia

wzgorza.pl - Samochód Hamowanie silnikiem - Redukcja biegów - Zjazd ze wzniesienia


Masz chwilę zobacz to: do filmu nie ma nic ciekawego.

Auto Moto Serwis Channel

filmu od

07:02

czas w sekundach

31425

Tyle osób widziało

Partner serwisu

Nie ma nic obecnie - tu jest

4.775

ocena w skali 1-5

Wasze zdanie tu:

do Samochód Hamowanie silnikiem - Redukcja biegów - Zjazd ze wzniesienia
  • A to nie jest tak że jeśli jedziemy i redukujemy biegi to wtedy żeby utrzymać obroty auto musi dotoczyć paliwo do tych obrotów? Ja np. zawsze z górki jade na luzie chyba że warunki atmosferyczne na to nie pozwalają to wtedy trzeba hamować silnikiem ;) Np. rozpędzam się do 70km/h dość dynamicznie na połowie gazu zjeżdżam z górki i potem nawet jak mam pod górke to przejeżdżam tak nawet ponad kilometr ;) Więc myślę że to spora oszczędność ;) Ale jechać na luzie i katować heble to troszke się mija z celem ;)
  • Właśnie jestem przed kursem na prawo jazdy i chociaż praktycznie nigdy nie miałam do czynienia z samochodami to dzięki Panu zaczynam rozumieć o co w tym wszystkim chodzi :) Dzięki wielkie! :)
  • Hehe, a ja wam powiem prawdę, nic nie zastąpi automatycznej skrzyni biegów i elektroniki sterującej zmianą biegów! Jeżdżę teraz Toyotą z manualem, jednak tęsknię za automatyczną skrzynią, bo jazda w mieście to niespotykana wygoda, prawa ręka wolna, większa możliwość skupienia na drodze, brak konieczności myślenia o sprzęgle, biegach, obrotach, redukcji... Nigdy więcej manualnej, tylko automat, oczywiście do jazdy w zatłoczonym mieście.
  • że co? samochód pracuje ale nie pobiera paliwa? jakim cudem? mnie się wydaje że jazda z redukowaniem biegów jest bardziej nieekonomiczna niż jazda na luzie i tylko hamowanie bo przy redukcji wzrastają nam obroty wiec spalanie się zwiększa, poza tym chyba tylko w górach jest sens z górki hamować silnikiem w obawie o hamulce, w normalnych warunkach ( nie w górach) nie ma raczej takich wzniesień że momentalnie by się hamulce przegrzały ( chyba że jeździcie jakimiś szrotami) a teraz jeszcze sprawa taka że np. ja mam automat, i nie mam opcji redukcji biegów, zostaje tylko hamulec więc i nawet on musi starczyć do hamowania w górach więc bez przesady że się przegrzeją tak szybko. A tak poza tematem, fajny filmik o celince (w202) miałem kiedyś i przyznam że zarąbiste autko, też 1.8l ale bez lpg, spalał 9-10l w mieście a mino dosyć wielkiej budy i nie dużego silnika mułowaty nie był, teraz też mam merca ale w210, wiadomo nie to co w202 szczególnie blacha ale też ma swoje plusy, silnik 2.3l też bez lpg, jakoś mam sentyment do mietków, od początku od pierwszego auta mietek i tak zostało, teraz szukam w220 :) pozdro
  • A ja mam nieco inne pytanie do Ciebie, czy mógłbyś nakręcić podobny filmik, albo wypowiedzieć się jakoś dłużej na temat tego czy stojąc w korku, czekając na zmianę świateł, itp. powinniśmy stać na 1 biegu z wciśniętym sprzęgłem czy też wrzucić na luz, a bieg wrzucić dopiero przy ruszaniu? I jak to wygląda od mechanicznej strony?
  • Ja mam takie pytanie czy ja dobrze robie jesli dojerzdzajac do krzyżówki widzac czerwone swiatło z daleka zaczynam wytracac predkosc przy pomocy cały czas wcisnietego sprzegła i pedału hamulca lekko go naciskajac żeby hamował ,gaz puszczam i przy redukcji biegów to znaczy od konca 4,3,2, 1 oczywiscie cały czas mam właczony bieg bo wiem że samochód który jedzie na luzie czyli ma wyłaczony bieg spala na tak zwany biegu jałowym 
  • W starym "pasku" padł mi kiedyś sterownik od ABS-u i co trochę zaciskał mi tylne szczęki. Jak jechałem bez hamowania silnikiem to tarcze się prawie świeciły. Wracając tą samą trasą, wiedząc co się dzieje hamowałem prawie tylko silnikiem i tarcze były dosłownie letnie. Więc warto.
  • Dla mnie akurat nic odkrywczego ale myślę że ten filmik można by wykorzystać w szkoleniu kierowców w ośrodkach nauki jazdy bo wydaje mi się że w większości to przez 30 godzin uczą parkować i zakręcać w bramach. Pozdrawiam
  • Kapitalne tłumaczenie ! Tylko operator musi się ogarnąć
  • a ja bym chcial zeby ktos ogarniety w temacie wytlumaczyl dlaczego NIE MOZNA redukować do 1. biegu? to lepiej krzywić wał ruszając z dwójki?
  • Ciekawe czy byłoby zainteresowanie urządzeniem w samochodzie, które zmniejsza zużycie paliwa o około 1/3 na krótkich ( mniej więcej 4 km ) dojazdach do pracy i ułatwia rozruch silnika szczególnie zimą.
  • Dla osob co sie ucza jezdzic lub chca cos poprawic to dobry pomysł :) tak jak np ja to wszystko wiem ale fajnie sobie posłuchać ps , ja np z 5 na 3 redukuje gdy trzeba szybko wyprzedzic z miedzygazem
  • Aha czyli tylko widziałes miniaturke, a filmu nie oglądałeś ;) nie ładnie ;P
  • Nie wiem gdzie takie bzdury słyszałeś ale od lat tak sie robi i nic sie nie dzieje .... Zywiotność sie skróci ? o ile o 1000 km ;P W zimie nigdy na ręczny sie auta nie zostawia, natomiast ręczny uzywa się cały rok. Jest u mnie filmik na ten temat. No i nie masz obrotomierza w hyundaiu ??? i co w związku z tym? do czego ci to potrzebne? po pracy silnika słyszysz cz jakie ma obroty i czy dobrze czy xle zredukowałeś - jeżeli o to chodzi ;)
  • Automat jest bardziej delikatniejszy niz manula czy to starego typu czy tip-tronic, DSG itp... Masz cos takiego jak np D-3-2 lub 1 nawet i to słuzy do ograniczenia zmiany biegów przy podjeździe pod górke oraz podczas zjazdu z niej... Jak D to zmienia w pełnym zakresie... dasz np. 2 to zmienia pomiędzy 1 i 2 biegiem... Oczywiście szczerze to starsze skrzynie i ich ciągłe wałkowanie/zmiany nie wpływaja korzystnie na nie. Do tego automat może gorzej hamowac auto niz manual.
  • Co do redukcji o kilka biegów naraz. Redukowanie przy 180km/h z 6-ki, na 4-ke rozwali skrzynie, sprzegło, silnik, cokolwiek - nie ulega dyskusji. Ale biorąc np na tapetę taką Octavkę III-ke 1.4 TSI wyposażoną seryjnie w GSI (Gear Shift Indicator), który przy 70km/h zaleca jazdę na 6-ce celem ecodrivingu, to przy wyprzedzaniu na bank zredukujesz OD RAZU conajmniej do 4-ki, bo 6-ce która jest nadbiegiem będziesz miał problem z wyprzedzeniem byle cyklisty. To wszystko zależy od sytuacji na drodze.
  • No na miniaturce widziałem kierownicę a astra i zafira mają taką samą pozro
  • W lipcu końcem lipca. Kuzynka musi jeszcze nia objechać nad morze i wrócić ;) napisz na priw, albo maila ;) Auto ma 13 lat, krajowe ma zalety i wady jak to eco-tec
  • a co do parkowania to slyszalem ze na biegu jak sie zostawia auto to pasek rozrzadu dostaje po dupie i sie moze rociagac albo cos tam i ze sie skraca jego zywotnosc i moze sie zerwac stad to moje pytanie. zima nie lubie zostawiac auta na recznym bo czesto mi szczeki przymarzaly do bebna i ciezko bylo ruszyc wgl i czasem sie spoznialem do szkoly :P a 2 sprawa. mam hyundai accent x3 1,3 chyba ok 70PS ktory nie posiada obrotomierza a przynajmniej moja wersja nie posiada... Ciag dalszy w 2 koment
  • Poruszyłeś temat zalet i wad eco teca. Jak to jest z tym spalaniem 0.7 litra oleju na 1000km? Jest to rzekomo wartość podawana przez instrukcje serwisowe jako całkiem normalne zużycie oleju. Pozdrawiam.
  • Tak jest to rzekoma wartośc że tyle może spalić oleju do 0.7 na 1000km do 100.000 przebiegu.. Jedne brały 0.3 litra inne 0.5 litra a nie które więcej... Po 100-150 tys przebiegu jak ktoś jeździ na dobrym ół syntetyku top bankowo nawet do litra biorą. Im mniejsza pojemność eco-tecka tym większe żużycie oleju. 1.0 eco-tec w Corsa B to ma litra na wejściu ;) Dzis silniki sa pasowane luźno.Nissan QASHQAI 2.0 benzyna przy 30 tys km, brał nam 1 litr na 1000km. W ASO że to norma.Eco-tec ma wadę i tyle
  • Dziękuje za odpowiedź, ja redukuję do jedynki, by nie zatrzymywać się przed skrzyżowaniem, na którym nie mam pierwszeństwa, ale bardzo rzadko i w granicach 20km/h. A jest to podyktowane tym, iż przy ruszaniu silnik potrzebuje najwięcej paliwa.
  • To bardzo źle jeździsz Robert ;( silniki 1.3 sa słabe, stare i nie polecam.... najseryjniej 1.5 16V - 90KM .... ;)
  • Pytanie odnośnie zwalniania na biegu z górki. Czy zwalnianie na dłuższym dystansie z górki może wpłynąć na jakość tłoków i cylindrów? Mianowicie jakieś zatarcia.
  • gdy hamuje silnikiem i wrzucam z 5 na 3 to powoli puszczam sprzeglo bez gazu. to dobrze? moj kuzyn mechanik w ASO hondy w niemczech mowi ze niedobrze to dla pierscieni i lepiej wydac 400zl za tarcze klocki bebny szczeki niz wydawac na remont silnika 2x wiecej albo lepiej. co o tym sadzisz? moj wozek jest z 99r pozdrawiam
  • Tak tylko musisz uważać żeby nie rozpędzać auta i n agle redukować automatem !!! predkość musi być mala na początku. Najlepiej stajesz - wrzucasz z D na np 3 lub 2 i ruszasz i jedziesz powoli, a hamulcem dohamowywujesz tylko auto...
  • Filmik spoko na pewno wiele osób skorzysta. Uwaga ode mnie - zmień operatora.
  • opel asta ? Czy zafira I
  • Witaj. co bys powidzial na temat parkowania samochodu na plaskiej drodze tzn bez zadnych wzniesien itd tylko normalna droga i auto zostawione na 1 biegu bez hamulca recznego? jest to zdrowe dla samochodu silnika itd? a drugie pytanko to odnosnie filmu. gdy np zjezdzam z gory moze z 10-15% nachylenie i jade 70 na 5 biegu i zaczynam hamowac silnikiem poprzez wrzucanie biegu 3 cos sie moze zepsuc? pozdrawiam
  • bo ja z każdej górki jeżdżę bez biegu . Dzieki za info w tej hondzie a ten 1.3?
  • Jak najbardziej parkowanie na biegu 1 lub wtecznym, bez hamulca ręcznego n płaskiej drodze, szczególnie zimą ;) Czy zdrowe = tak i na pewno nic mu nie bedzie a nawet lepiej . Z 70 z 5 na 3 mozna, byle nie obciążac silnika. Przy tych 70 na 5 będziesz miał 1800-2000 obr, jak dasz na 3 bieg to będzie 3000-3500 w zalezności od silnika. w dieslu będzie jeszcze inaczej.... nie mozna redukowac jadąc na niskich obrotach tak że nagle wskoczą wysokie obroty, wtedy wszystko dostaje po dupie.
  • Jak redukujesz z 5 na 3 to ani nie szybko puszczasz ani nie powoli bo wtedy dostaje po dupie wszystko.... Masz redukować jak ja na filmiku i wierz mi od lat jeszcze nic sie nie stało a hamulce starczają na długo długo.... żadnych remontów silnika, jak się umie to zrobić. Zadnej filozofi tu nie ma w tym wielkiej. Zapytaj kuzyna czy z górki jadąc zakrętami kilka km np w Austri, albo u nas na południu tez będzie hamował hamulcami aż je spali i zagotuje płyn ???? jak tak to powodzenia ....
  • Bo pierwszy bieg jest tak krótki że wrzucając go żeby nie rozpierniczyc skrzyni w takim przecientnym aucie musił byś to robic poniżej 20 km/h... a to jest bez sensu- auto już prawie stoi. Co in nego takie auta jak Lambo, Ferrka, porsche którymi miałem okazje jeżdzić u Makaronów - tam jest downshift redukcja z miedzy gazem do 1 biegu który trzyma do 100km/h nawet i wiecej, ale to sportowe skrzynie a nie seria.... gdzie trybka są słabe a 1 bieg krótki i takie redukcje tylko zaszkodzą....
  • Dobry materiał pozdro
  • AAA Kamil dał dupy z aparatem wtedy. Kręcił i jednocześnie pisal smsy... dlatego tak przechyliło ;)
  • ",,, i to słuzy do ograniczenia zmiany biegów przy podjeździe pod górkę..."- o tym piszę podręcznik ale o zjeździe z górki nie, więc dlatego pytam.A pytam też dlatego że to testowałem i faktycznie bardzo słabo hamuje. Testowałem pomiędzy 4 a 3 teraz pora przetestować 3 i 2 :-P Przy ciężkim składzie hamulce zaraz do wymiany THX i lecę testować.
  • Zajebisty materiał :D
  • Kolego masz bardzo fajny kanał i sporo fajnej wiedzy przekazujesz ludziom, ALE DSG to nie skrzynia automatyczna sensu stricto. DSG to skrzynia zautomatyzowana. Inaczej się taką skrzynię użytkuje niż skrzynię z przekładnią planetarną. Trwałość też jest inna DSG póki co dość awaryjne ;)
  • Okejka za astre ;)
  • Kawał dobrej roboty odwalasz tymi swoimi filmami. TVN Turbo może się schować. Dzięki
  • Luz z górki zrzucać ??? nie rozumiem ? ;) z górki zjeżdżamy tylko i wyłacznie na biegu, hamując silnikiem i do hamowywując lekko samochód przed łukami lub gdy mimo to się zacznie rozpędzać hamulcem roboczym, Nigdy nie wolno wam jechać na luzie z górki i hamować hamulcem zasadniczym !!! bo się w końcu zabijecie ! Miałem kilka hond V i z kilkoma do czynienia. Silniki tylko 1.5 16V, 1.6 16V i 1.6 Vti - tylko. Autka fajne, ale tył lubi gnić jak w oplu... Kupić egzemplarz nie po wieś tjunie ;)
  • a no nie zauważyłem
  • Darkman :) . Co sadzisz o tym luzie czy opłaca z górki się go zrzucać ? :) bo mam taki nawyk i jak auto wtedy spala ? I co się psuje po jeździe na luzie? Ipytanko o honde V opowiesz mi cos o niej ? Jaki silnik twoja opinia oraz na co zwrócić uwagę?
  • Czekam na odcinek o tylnonapędówkach. Fajnie by było jakbyście poruszyli kwestie pokonywania zakrętów po deszczu, śniegu czy jak znajduje sie na nich piasek. Czy to naprawde takie strasznie niebezpieczne, bo już tyle negatywnych opinii słyszałem na ten temat że nie wiadomo co prawdą jest a co zwykłym pierdoleniem ;)
  • WITAM - DZIS TVN ZGŁOSIŁ ROSZCZENIA I ZABLOKOWALI MOJE 3 FILMY ------ ZAKUP KONTROLOWANY ------- z powody własnie uzycia tej nazwy i rzekomo tvn turbo że gdzies tam sie pojawia... Nie wiem na h..... mi ich nazwa skoro mam 4 x wiecej wyświetleń filmów niz oni swoich... filmy przeslę na nowo, zmieniając po prostu nazwę, tytuł i huj wie co tam jeszcze.....
  • Moje pytanie- czemu nie wrzucać pierwszego biegu ? Jest to podyktowane tym, iż jest on najbardziej używany ze wszystkich ?
  • Kiedy będziecie sprzedawać tę astrę? Bo właśnie jestem w trakcie poszukiwań takiego modelu i jak można się z Tobą prywatnie skontaktować?

Źródło | Auto Moto Serwis Channel z Autos & Vehicles |
lub zerknij tu
nie mamy nic teraz.